Disneyland Paris 2017 matkaraportti: osa 2

Nyt on taas luvassa paljon luettavaa ja kuvia keväisestä Disneyland Parisista! Matkaraportin ensimmäisessä osassa kerroin, kuinka matkasimme Ranskaan, kiertelimme Walt Disney Studios Parkissa ja lähdimme tutustumaan hotellihuoneeseemme. Nyt jatketaan siitä mihin viimeksi jäätiin, eli ensimmäisen matkapäivän iltaan.

Saatuamme huoneemme Disneyland Hotelista, tutkailimme paikkoja hetken, purimme vähän tavaroita matkalaukuista ja huilailimme hetken. Meillä alkoi olla myös jo vähän nälkä, joten selailimme netistä puiston eri ravintoloiden ruokalistoja ja yritimme päättää mikä voisi olla kivoin illallispaikka. Lopulta päädyimme California Grill -ravintolaan, joka sijaitsi kätevästi Disneyland Hotelin toisessa kerroksessa.

Kun lepäilyt oli lepäilty, kävimme vilkuilemassa miltä hotellin ravintolat oikein vaikuttavat. Kuvassa näkyy tosi tyylikkäältä vaikuttanut Café Fantasia. Kävimme tekemässä illallisvarauksen ravintolaan ja lähdimme takaisin Walt Disney Studios Parkiin.

Kiertelyä Walt Disney Studios Parkissa

Puistossa oli huomattavasti hiljaisempaa kuin pari tuntia aikaisemmin ja vasta seuraavana päivänä tajusimme syyn; Disneyland Parkin puolella oli käynnissä paraati, jota iso osa puistokävijöistä oli varmasti mennyt katsomaan.

Puiston banderolleja sekä pääsylippuja koristivat hienoihin sinisiin asuihin sonnustautuneet hahmot.

Puistossa kävelimme jälleen Rottatouille-alueelle päin ja harkitsimme Ratatouille: The Adventure -laitteessa käymistä. Laite näytti olevan taas päällä ja Single Rider -jonossa ei olisi tarvinnut odottaa kuin kymmenisen minuuttia. Päätimme kuitenkin vielä jatkaa matkaa.

Toy Soldiers Parachute Drop

Olimme hieman kahden vaiheilla, olisiko nyt hyvä hetki kokeilla Toy Soldiers Parachute Dropia. Single Rider -jonossa odotusajaksi oli merkitty vain viisi minuuttia, mutta se tarkoitti, että emme todennäköisesti saisi istua poikaystäväni kanssa vierekkäin. Tosi lyhyt jono kuitenkin houkutteli meitä puoleensa, joten päätimme mennä jonon jatkoksi. Pääsimmekin laitteen kyytiin ihan parissa minuutissa. Laitteella työskennellyt cast member kysyi, olemmeko samaa porukkaa ja sijoitti meidät istumaan eri vaunuihin, mutta niin, että olimme käytännössä vastapäätä.

En ole yhtään hurjien laitteiden fani ja minuun iski pieni paniikki, kun laite alkoi nostaa meitä ylöspäin. Nousu tuntui aluksi korkeammalta kuin miltä se oli maanpinnalta näyttänyt. Tykkäsin kuitenkin laitteesta todella paljon ja jännitykseni teki kokemuksesta vain paremman. Laitteen pudotus tuntui niin lempeältä, että en ainakaan usko sen olleen vapaapudotus. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta ainakaan se ei juuri tuntunut vatsanpohjassa. (Linnanmäen Hiphop on siis edelleen eniten vatsanpohjassa tuntuvien laitteiden ykkönen.)

Ei lopulta haitannutkaan yhtään istua eri vaunuissa. Olisi tietysti ollut hauska puristaa toista kädestä (ja kovaa), mutta oli aivan yhtä hauskaa nähdä toisen reaktiot ajelun aikana.  Säikähtänyt ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen. Toy Soldiers Parachute Drop sai minulta kymmenen pistettä ja papukaijamerkin ja siitä tulee varmasti laite, jonka kyydissä on aina seuraavilla reissuilla käytävä.

Laskuvarjohypyn jälkeen kiertelimme vielä hetken Studiosin puolella. Animagique-teatterin vieressä oli pieni Monsterit Oy -kuvauspiste, jossa kävimme ottamassa parit kuvat.

Illallisvarauksemme aika alkoi jo olla lähellä, joten jätimme ensimmäisen päivän osalta hyvästit Walt Disney Studios Parkille ja kävelimme takaisin hotellille päin.

Illallinen California Grill -ravintolassa oli tosi mukava ja innostuin kirjoittamaan ravintolasta oman pienen arvionsa. Joten palataan siihen myöhemmin. Ruokailun jälkeen käväisimme nopeasti huoneessa, vilkaisimme puiston omasta sovelluksesta, mihin laitteisiin olisi lyhyet jonot ja lähdimme sitten kohti Disneyland Parkia.

Iltakierros Disneyland Parkissa

Ensivaikutelma Main Street USA:sta oli tosi hurmaava. Rakennusten julkisivut olivat kuin suoraan amerikkalaisesta unelmasta ja putiikit houkuttelivat näteillä näyteikkunoillaan.

Main Streetin juna-asemakin näytti houkuttelevalta. Meidän oli tarkoitus ajaa junalla puiston ympäri, mutta lopulta siihen ei löytynytkään sopivaa hetkeä. Mutta ensi reissulla sitten.

Nappasimme pari kuva ihanasta Sleeping Beauty Castlesta. Emme kuitenkaan jääneet pitämään mitään pidempää kuvaussessiota, vaan käännyimme vasemmalle kohti Frontierlandia.

Frontierland

Muistan hämärästi Frontierlandista jotain 11 vuoden takaisesta Disneyland-reissusta, enkä jostain syystä ollut kovin kiinnostunut Frontierlandista. Ehkä teemoitus ei ollut iskenyt 14-vuotiaaseen Paulaan, mutta nyt pidin alueesta paljon enemmän. Tai ehkä aluetta on myös ehditty vähän kunnostaa vierailujeni välissä. Tuntui kuin olisimme oikeasti matkanneet ajassa taaksepäin villiin länteen ja auringon laskiessa kaikki näytti oikein hienolta.

Olimme päättäneet tutustua ensiksi Frontierlandiin, sillä alueella oli vain pari laitetta, joissa halusimme käydä ja joihin päätimme tutustua vielä ennen illan ilotulitusta. Ensimmäisenä vuorossa oli Phantom Manor.

Phantom Manor

Phantom Manor oli jäänyt mieleen ensimmäisestä puistoreissustani ja laite (jos sitä laitteeksi voi sanoa) oli nytkin oikein ikimuistoinen. Varsinkin jonotusalue oli oikein tyylikäs ja sen läpi sai kävellä suoraan, sillä jonotusaika oli vain viitisen minuuttia.

Talon sisällä hissikohtaus tuntui edelleen vaikuttavalta. En halua paljastaa laitteesta sen enempää, sillä se on varmasti vielä monelta kokematta ja kyyti on varmasti hauskin kokea ihan yllätyksenä. Ainoa tylsä puoli Phantom Manorissa oli se, että tarina kerrottiin ainoastaan ranskaksi, joten kokonaisuus jäi aika hämärän peittoon. Onneksi Disney Tourist Blogin jutuissa vinkattiin, että laitteella ajamisen jälkeen kannattaa lukea Wikipedian Phantom Manor -artikkeli ja se todellakin selitti paljon.

Phantom Manorissa vierailtuamme jäimme hetkeksi kiertelemään sen vieressä sijaitsevalle hautausmaalle.

Laskeva aurinko valaisi alueen tosi kauniiksi ja pysähdyimme vielä hetkeksi kuvaamaan Molly Brown -alusta ja Big Thunder Mountain -vuoristorataa. Valitettavasti kamerastani loppui tuossa vaiheessa akku, mutta onneksi poikaystäväni otti omalla kamerallaan vielä muutaman kuva loppuillasta.

Big Thunder Mountain

Seuraavana listalla oli Big Thunder Mountain -vuoristorata. Kello alkoi olla yhdeksän ja laitteeseen oli 30 minuutin jonotusaika, mutta laskimme, että meillä olisi vielä juuri sopivasti aikaa käydä sen kyydissä ennen illan ilotulitusta. Jonotus oli siihen mennessä pisin ja jonotusalue tuntui niin mutkittelevalta, että mietin, mahtaako jonolla olla päätä ollenkaan.

Itse ajelu oli ihan hauska. Big Thunder Mountainissa noustaan vanhanaikaisen kaivosjunan kyytiin, joka kiertelee ja kaartelee ympäri Frontierlandin keskiössä olevaa vuorta. Laitteesta jäi mieleen se, että olin kuvitellut sen olevan vähän hurjempi. Vaunutkin tuntuivat kolisevan koko ajan, mutta laitteessa oli hienosti toteutettu loppuhuipennus. BTM ei noussut suosikkeihini, mutta voisin kyllä hyvin hypätä sen kyytiin uudestaan.

Disney Illuminations

Päivän viimeisen ajelun jälkeen kävelimme takaisin Sleeping Beauty Castlea kohti. Saavuimme paikalle noin vartti ennen ilotulituksen alkua ja onnistuimme saamaan ihan kohtuullisen hyvät paikat.

Linna oli valaistu tosi kauniisti iltaa varten. Hieman ennen ilotulitusten alkua nähtiin muutaman minuutin pituinen Earth Weekin hengessä tehty show. Sen jälkeen maaliskuun lopulla ensiesityksensä saanut Disney Illuminations pääsi vauhtiin. Esityksessä oli mukana kohtauksia ja lauluja tutuista elokuvista kuten Leijonakuningas, Pieni merenneito, Pirates of the Caribbean sekä uudemmista leffoista, kuten Beauty and the Beast ja Frozen.

En ole oikein koskaan hirveästi välittänyt ilotulituksista, joten se osa esityksestä ei tehnyt minuun kummoista vaikutusta. Mutta onneksi esitys ei ollut pelkää räiskettä vaan mieleenpainuvinta oli nähdä elokuvien kohtauksia heijastettuna linnan ulkoseiniin ja kuulla tuttuja lauluja. Samanlaisiin heijastuksiin en ole tainnut muissa ilotulitusnäytöksissä törmätäkään.

Muilla ihmisillä on kyllä iso merkitys siihen, millainen kokemus ilotulitus on. Aluksi eräs nainen videokuvasi esitystä kameran salama jatkuvasti päällä, mikä häiritsi huomattavasti. Itse ilotulituksen aikana taas joku edessämme kuvasi show’ta selfiekepin kanssa, vaikka niiden käyttö on hyvästä syystä kielletty Disneyland Parisissa. Mutta täytyy ottaa tästä opiksi ja mennä itse seuraavalla kerralla ajoissa linnan edustalle, jotta saa paremmat paikat.

Disney Illuminationsin päätyttyä suuntasimme takaisin hotellille väsyneinä päivän riennoista. Ennen nukkumaanmenoa lilluin vielä hetken kylvyssä, kun sellainen ihanuus oli kerrankin tarjolla.

Ja koska en selvästikään vielä millään malta lopettaa kirjoittamista, listaan näin lopuksi päivän kohokohtia.

Ensimmäisessä puistopäivässä oli parasta:

Pari päivää Pariisissa & Disney Store Champs-Elysées

| Kategoriassa Disney life | Avainsanat:,

10 kommenttia artikkelissa “Disneyland Paris 2017 matkaraportti: osa 2

1. Aivan uskomattoman ihanan kuuloista! Kauniita kuvia olet ottannut ja hyvin kerrot asioita matkaraportissasi. Tuo Sleeping Beauty Castle on todella kaunis iltavalaistuksessa…
    mikä sen parempaa, kun hyvän päivän jälkeen mennä rentouttavaan kylpyyn! :)

1. Kiitos Sofia! Osa kunniasta kuuluu myös poikaystävälleni, joka nappasi muutaman postauksessa näkyvän kuvan. :) Linna todellakin näytti hyvältä joka valaistuksessa! :D

No niinpä. Voi kun olisi kylpyamme kotonakin, niin voisi nauttia rentouttavista kylvyistä useamminkin. :)

2. Jälleen pääsi mukavasti mukaan puistotunnelmaan :) Aivan ihania kuvia taas kerran!

3. Kivoja nää sun matkapostaukset. :) Satuin lukemaan tän eilen just ennen nukkumaanmenoa ja näin unta et olin itekki disney landissa. Oivoi se ei helpottanu yhtää matkakuumetta. :D

1. Hihi, eikä! En olekaan aikaisemmin kuullut, että juttuni olisivat päätyneet jonkun uniinkin. :D Disneyland-unet ovat varmasti parhaita unia! :)

4. Sinä se onnistut saamaan minut innostumaan Disneylandista entisestään! :D Vaikka tiedän, etten pääse vielä vuosiin matkaan, mutta on ihanaa päästä kokemaan puiston tunnelmaa raporttiesi kautta – kiitos!^^

1. Koskaan ei ole liian aikaista aloittaa Disneyland-matkasta haaveilua tai sen suunnittelua. ;) Kiva, jos jutuistani on iloa. :)