Walt Disney World 2019: Aamupäivä Animal Kingdomissa

Kolmannen puistopäivän aamuna heräsin aamukuudelta ilman herätyskelloa ja kirjoitin bullet journaliini muistiin edellispäivän tapahtumat. Puoli seitsemän aikaan herätyskellomme soi ja aloimme puuhailla lähtöä ja seitsemän jälkeen olimme hotellin pihalla odottamassa bussia Animal Kingdom -puistoon. Kyytiä ei onneksi tarvinnut odottaa pitkään, joten pian me vanhemmat eräseikkailijat olimme pian jo matkalla kohti uutta puistoa.

Saavuimme Animal Kingdom -puistoon noin varttia vaille kahdeksan, joten ehdimme siis vartin ajan nauttia hieman hiljaisemmasta extra magic hour -ajasta. Lähdimme kävelemään kohti puiston keskiosassa sijaitsevaa Discovery Islandia. Photopass cast member otti meistä muutaman kuvan Tree of Lifen edessä ja lähdimme sitten kohti Pandora – The world of Avatar -aluetta.

Pandora – The world of Avatar

En ollut onnistunut saamaan meille Fastpasseja Avatar Flight of Passage -laitteeseen, joten päätimme mennä ensimmäisenä jonottamaan siihen. Laite taitaa olla Animal Kingdomin suosituin, mutta jono ei ollut onneksi aamulla ehtinyt kasvaa vielä kovin pitkäksi. Jonotukseen meni noin 20 minuuttia, mutta sen aikana jonotusalueella riitti paljon katseltavaa.
Avatar Flight of Passage oli tosi erilainen kuin mikään muu kokemamme laite, eniten se muistutti ehkä Soarin’-laitetta.

Laitteessa uppoudutaan täysin Avatar-maailmaan ja liidellään Banshee-olennon selässä ympäri Pandoran hienoja maisemia. Jokaisella on laitteessa oma ”kulkuväline”, joka muistuttaa hieman moottoripyörää. Valtava ja terävä valkokangas, 3D-lasit ja juuri oikeisiin aikoihin kallisteleva kulkuväline saivat aikaan todella vaikuttavan lentämisen tunteen. Minua ainakin ihan oikeasti hirvitti, kun Banshee kiisi ilmassa kohti maata ja teki mitälie äkkiliikkeitä. Laitteessa ei missään vaiheessa oltu oikeasti yläilmoissa, mutta silti lentämisen tunne oli tosi uskottava.

Avatar Flight of Passage oli niin vaikuttava kokemus, että sen jälkeen oli pakko istahtaa hetkeksi alas. Kun olimme valmiita jatkamaan matkaa, päätimme käydä testaamassa Na’vi River Journeyn. Siihen oli ehtinyt kerääntyä jo pidempi jono ja odotusaika oli varmasti päälle puoli tuntia. Valitettavasti laite ei ollut odotuksen arvoinen vaan pienoinen pettymys meille. Na’vi River Journeyssa istuttiin rauhallisesti kulkevan veneen kyydissä, kun se lipui pitkin Kaspavan-jokea. Laitteessa ei oikein ollut mitään tarinaa vaan ajatuksena oli ilmeisesti vain ihailla eksoottisen näköistä ympäristöä. Lopun audio-animatroninen shamaanihahmo oli todella hienon näköinen ja liikkui todella sulavasti, mutta yksi kerta tämän laitteen kyydissä riitti kyllä meille.

Aamupalaa Africassa

Na’vi River Journeyn jälkeen kello alkoi olla jo puoli kymmenen ja koska emme olleet haukanneet vielä muuta kuin välipalakeksit, päätimme mennä syömään. Kävelimme Africa-alueelle ja haimme kioskista vähän aamupalaa. Kun olimme saaneet lisää energiaa, päätimme käydä katsomassa millainen paikka Rafiki’s Planet Watch oikein on.

Rafiki’s Planet Watch on hieman muusta puistosta erillään sijaitseva alue, jonne pääsee vain hauskan pienen junan kyydissä. Alue ei ole hirveän suuri ja sieltä löytyy vain kävelypolku, jonka varrella olisi ilmeisesti ollut jotain pieniä aktiviteetteja, Conservation center -rakennus ja pieni eläinaitaus, jossa sai harjailla vuohia. Eläimiä oli hauska katsella ja silitellä, mutta alue ei vaikuttanut kovin kiinnostavalta, joten emme viipyneet siellä vain vajaat puoli tuntia.

Olimme uudestaan nälkäisiä ja kun kello oli jo yksitoista, päätimme mennä syömään lounasta. Valitsimme ruokapaikaksi Harambe Marketin. Otin jonkinlaisen riisiä ja kasvismuhennosta sisältävän annoksen, Villellä taas oli kanaversio. Annoksilla sain nälän kuriin, mutta ei ruoka mitenkään erityisen mieleenpainuvaa ollut.

Kävimme vielä katselemassa lisää eläimiä Africa-alueen Gorilla Falls Exploration Trailla. Kävelykierros oli ihan hauska ja näimme muun muassa erilaisia lintuja, mangusteja ja gorilloja.

Seuraavaksi päätimme jatkaa matkaa eteenpäin ja kohtia Asia-aluetta. Kävellessämme kohti Asiaa, otimme kuvia Tree of Lifen yksityiskohtaisista kaiverruksista.

Tässä onkin sopiva kohta lopettaa Walt Disney Worldin matkaraporttien viides osa. Seuraavalla kerralla kerron miten loppupäivämme Animal Kingdomissa sujui ja pääsette näkemään kuvamateriaalia yhdestä reissun kohokohdastani!

Disney Land & Sea -matkasta kertovat jutut:
Seuraava matkamme: Disney Land & Sea
Walt Disney World 2019: Matka alkaa!
Walt Disney World 2019: Disney’s Contemporary Resort
Walt Disney World 2019: Ensi kertaa Epcotissa
Walt Disney World 2019: Star Wars Galaxy’s Edge & Toy Story Land
Walt Disney World 2019: Maailmanympärimatkalla Epcotissa
Walt Disney World 2019: Aamupäivä Animal Kingdomissa
Walt Disney World 2019: Eläinbongausta Animal Kingdomissa
Walt Disney World 2019: Viimeinen päivä Magic Kingdomissa
Disney Cruise 2019: Kohti Karibianmerta!
Disney Cruise 2019: Kaksi päivää merillä
Disney Cruise 2019: Vierailulla Neitsytsaarilla
Disney Cruise 2019: Castaway Cay
Disney Land & Sea 2019: Ostosten esittely

| Kategoriassa Disney life | Avainsanat:, , ,

2 kommenttia artikkelissa “Walt Disney World 2019: Aamupäivä Animal Kingdomissa

1. Siis Wau mitä kuvia!!!!! Upea paikka toi Animal Kingdom!😮 Ihanaa kun olet taas kirjoitellut, oli paljon lukemista♡

1. Animal Kingdom oli tosi ihana paikka! Kaikkialla oli kaikkea kaunista kuvattavaksi ja hienoja eläimiäkin. Kiva, kun käyt lukemassa mun juttuja ♥